Μία συναυλία για φιλανθρωπικό σκοπό στην υγεία του David Prudent

Οι G.C Kratsas στο Rock Da Vinci: "Το ελληνικό κοινό για κάποιο λόγο δεν αποδέχεται την instrumental μουσική όπως θα έπρεπε. Σε σχέση με παλαιότερα πάντως η κατάσταση έχει βελτιωθεί, αλλά έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας."


Η περίφημη Djent τριάδα της Αθήνας (George Constantine Kratsas , Nikitas Mandolas & Tasos Seremetis) συνεχίζει ακάθεκτη και κυκλοφόρησε τον εξαίρετο διάδοχο του "Overture Omega" , ονόματι "The First Alchemist" το οποίο αναλύσαμε με τα παιδιά πάρα πολύ όμορφα σε μία πολύ όμορφη συζήτηση σχετικά με το "Στοίχημα" που βάλανε περί του εν λόγω Album που το κερδίσανε τελικά καθώς και για τα μελλοντικά πλάνα του μουσικού Project στο Rock Da Vinci!

"Ο πρώτος Αλχημιστής έφερε την δική του δημιουργία και αναλύεται όμορφα σαν απαλό αεράκι από τις ερωτήσεις του Φαν Βαλ Νουέβο όπου μέσα απ'αυτές ατμόσφαιρα Ανατολής και σκληρός ήχος ανταμώνουν μαζί σε ένα σκοτεινό υπόβαθρο."


Rock Da Vinci: Παιδιά καλησπέρα και καλώς ήρθατε στο Rock Da Vinci. Πριν από λίγους μήνες μιλήσαμε ελαφρώς με τον Γιώργο Κράτσα και φυσικά τιμή μας για να αναλύσουμε εντονότερα τον διάδοχο του “Overture Omega” , το “The First Alchemist” όπου έχει νομίζω δώσει ένα παραπάνω Boost αν μου επιτρέπετε αμφότεροι όσον αφορά τον κλάδο της αναγνώρισης. Θα ήθελα λίγο αλφαβητικά και να ξεκινήσουμε από τα τύμπανα και πιο συγκεκριμένα το “Machine Gun” στα τύμπανα , Νικήτα! Αρχικά θα ήθελα λίγο να μας πεις, πως έγινε αυτή η τόσο Massive σύλληψη και το λέω αυτό διότι πραγματικά ο ήχος σας όντας εισακούστηκε πιο Massive , πιο επιβλητικός και γενικότερα έκρυβε αφενός μία Experimental κουλτούρα και αφετέρου υπήρξε και ένα Challenge ως προς τις προσδοκίες σου ως Drummer , σωστά; τι μεσολάβησε στο να σκεφτείς μαζί με τον Γιώργο που ουσιαστικά απ’ότι ξέρω μαζί το σκεφτήκατε αυτό το “Μίγμα” θα πω αν δεν σε πειράζει;

G.C Kratsas: Καλησπέρα Φάνη, ευχαριστούμε για το βήμα λόγου. Πάντα
προσπαθούμε να 
έχουμε επιβλητικά τύμπανα, τα οποία όμως υπηρετούν τη μουσική στο εκάστοτε άλμπουμ. Στο T.F.A κάποια κομμάτια ξεκίνησαν από το rhythm section, δομώντας μέχρι και τα ίδια τα τύμπανα πολλές φορές σαν αφετηρία προτού συνθέσουμε κάποιο ορχηστρικό ή κιθαριστικό μέρος. Δίνουμε ιδιαίτερα βαρύνουσα σημασία σε αυτό το συστατικό.

Rock Da Vinci: Πάντως νομίζω πως αυτό που επιλέξατε να κάνετε, ήταν πράγματι ρίσκο μεγάλο γιατί αυτό η θα κορύφωνε τον πήχη η θα σας χαντάκωνε. Έχει Έθνικ, έχει
Soundtrack Feeling , Video Games Ost. Είναι εν ολίγοις ένα ονειρικό σύνολο για εσάς έτσι δεν είναι;

G.C Kratsas: Σίγουρα όσα ανέφερες αποτελούν καλλιτεχνικές επιρροές και πηγές έμπνευσης. Δεν θα το έλεγα τόσο ρίσκο, όσο μια προσωπική πρόκληση για εμάς, καθότι βγήκαμε από το comfort zone μας και δημιουργήσαμε κάτι πρωτόγνωρο για τα δεδομένα μας. Η μεγαλύτερη δυσκολία ήταν όταν κληθήκαμε να δουλέψουμε με όλα αυτά τα ετερόκλητα στοιχεία που συναντά ο ακροατής μέσα στο άλμπουμ, πολλά από αυτά εκ διαμέτρου αντίθετα. Έπρεπε όμως να συνυπάρξουν αρμονικά, έχοντας νόημα, ειδάλλως θα ήταν κάτι αδιάφορο και επιτηδευμένο. Κρίνοντας από το feedback που έχουμε λάβει μέχρι σήμερα, θεωρούμε πως το αποτέλεσμα μας
δικαίωσε.

Rock Da Vinci: Θα έρθω στο σφάλμα για το οποίο αναφέρθηκε όσον αφορά το προηγούμενο Album , αν και θεωρώ πως είναι άδικη η παρατήρηση ίσα-ίσα θεωρώ πως τα τύμπανα όντας ακούστηκαν πιο γκαζάτα αλλά κατείχαν και κάτι σε πιο Djent ύφος αν θέλετε! Εφόσον παίζετε Extreme , τι είναι αυτό που σας έκανε να υποστηρίξετε πως ήταν λάθος στο “Overture Omega”? Το λέω γιατί , είναι πιο ακραίου ήχου τεχνικής τυμπάνων, είναι πιο φουντωτό σε άποψη ταχύτητας , κατέχει όμως και πολλές μουσικές εκφράσεις , κάτι που συμβαίνει και στο “The First Alchemist” , απλά η διαφορά είναι πως ακούγεται περισσότερο το ορχηστρικό στοιχείο!!!

G.C Kratsas: Δεν υπήρξε σφάλμα σε αυτή την περίπτωση. Ήταν απλώς ένας
διαφορετικός δίσκος, αμιγώς κιθαριστικός, με περισσότερη έμφαση στο οργανοπαικτικό κομμάτι, κάτι που θέλαμε να ξεπεράσουμε και να αφήσουμε στην άκρη για το The First Alchemist.

Rock Da Vinci: Ερώτηση στον Γιώργο….. Αναφέρθηκε τοποθέτηση κλασικών μουσικών ήχων σε Synthesizer αν δεν κάνω λάθος. (Διόρθωσε με) Στο ορχηστρικό ηχόχρωμα θα ήθελα βασικά να μου πείτε και οι τρείς σας…. Αν σας επηρέασε το ακραίο στοιχείο τύπου Fleshgod Apocalypse , Septic Flesh , Crescent , Nile , Periphery η ακόμα πιο πειστικά κατά την γνώμη μου, το κινητογραφικό στοιχείο/ηχόχρωμα!!! Συνθέτες τύπου Hans Zimmer , Trevor Jones , E.S Posthumus , Two Steps From Hell κτλ. Ισχύει κάτι τέτοιο η μήπως είχατε κάτι πιο πολύπλοκο συνθετικά στο μυαλό σας; Ένα όμοιο αντίγραφο του Four Seasons του Vivaldi ας πούμε!

G.C Kratsas: Οι μπάντες και οι καλλιτέχνες που ανέφερες αποτελούν μεγάλες επιρροές για όλους μας. Δεν είχαμε στο μυαλό μας κάτι συγκεκριμένο, πέρα από το concept story, το οποίο πλάσαμε εξαρχής ώστε να μας καθοδηγεί κατά τη διάρκεια της συνθετικής περιόδου. Όσον αφορά το μουσικό κομμάτι θέλαμε να εξελίξουμε τις ιδέες μας και να δημιουργήσουμε κάτι φρέσκο και επιβλητικό. Και τι πιο επιβλητικό από την κλασσική συμφωνική ορχήστρα.

Rock Da Vinci: Στις μουσικές φράσεις που επαναλαμβάνονται υπήρξε μεγαλύτερη συνοχή στους ήχους του Ούτι από τον Τάσο , το οποίο ανταμώνει με την ορχηστρική δομή των ηχοχρωμάτων που συμβαδίζουν μεταξύ τους. Τι μεσολάβησε σε όλη αυτήν την τόσο έντονη παρουσία του Έθνικ στοιχείου;

G.C Kratsas: Ο Τάσος είναι ένας εξαιρετικός μουσικός, μακροχρόνιο μέλος του σχήματος μας. Παρότι έχει μια διαφορετική αντίληψη, περισσότερο παραδοσιακή, δένει 100% με την αισθητική μας. Θέλει πολύ μεγάλο ταλέντο, δημιουργική δεξιοτεχνία και ανοιχτό μυαλό για να μπορέσει να προσαρμόσει ένα τέτοιο όργανο στο metal ιδίωμα. Ένα όργανο το οποίο είναι φτιαγμένο για διαφορετικά πράγματα και πολλές φορές μάλιστα του δίνουμε πρωταγωνιστικούς ρόλους στα κομμάτια. Όλα ξεκίνησαν από την επιθυμία μας να πειραματιστούμε με το Ούτι. Ο βαρύς και επιβλητικός ήχος του μας κίνησε το ενδιαφέρον. Τα υπόλοιπα ας τα κρίνει κανείς εκ του αποτελέσματος.

Rock Da Vinci: Όλο αυτό το εγχείρημα πόσο καιρό κράτησε, φαντάζομαι ήταν σίγουρα μισός χρόνος δουλειάς , έτσι;

G.C Kratsas: Περίπου τόσο, ναι.

Rock Da Vinci: Έρχομαι τώρα στο “Alchemical Symphony” το οποίο έχει γίνει και λίγο μόδα να βγάζουν ελάχιστα συγκροτήματα Double CD!!! Ορχηστρικό και το κανονικό!!!Ποίο από τα δύο προτιμάτε?

G.C Kratsas: Αγαπάμε και τα δύο το ίδιο. Δεν μπορούμε και δεν έχει νόημα να ξεχωρίσουμε. Είναι διαφορετικές όψεις του ίδιου νομίσματος. Να προσθέσουμε εδώ ότι στο Alchemical Symphony έχει γίνει εκ νέου arrangement από τον Γιώργο, ώστε να μπορέσουν τα κομμάτια να σταθούν σαν ορχηστρικά εξ’ ολοκλήρου.

Rock Da Vinci: Ο εξαίρετος Δημήτρης Τζώρτζης , επιμελήθηκε την φωτογράφηση, στην
οποία εμφανίζεστε με μανδύες , που μας καθοδηγεί στο ότι ο δίσκος ήταν και κάπως
Concept. Τι μεσολάβησε στο να πραγματοποιήσετε μία τέτοια φωτογράφιση, έχει να κάνει και με αυτά που διαβάζετε; τι σας επηρέασε?

G.C Kratsas: Ο στόχος μας ήταν να οπτικοποιήσουμε όσο καλύτερα γίνεται το concept που ακολουθήσαμε στο άλμπουμ αυτό. Θεωρούμε το Δημήτρη ως το 5ο μέλος της μπάντας, καθώς η καλλιτεχνική του συμβολή, τόσο στα artworks όσο και στις φωτογραφήσεις μας είναι καθοριστική. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν visual artists που κατανοούν τη μπάντα σε τέτοιο βαθμό. Το ίδιο οφείλουμε να πούμε και για τον Dominik Papaemanouil, ο οποίος επιμελείται τα videos.

Rock Da Vinci: Όπως είπα στην αρχή , ο νέος σας δίσκος έχει πάρει ένα επιπλέον Boost , με αποτέλεσμα αρκετά Social Media εδώ στην αρχή, να’χουν δώσει ένα πολύ θετικό Feedback αλλά κυρίως διαπιστώνω ότι υπάρχει υψηλή ανταπόκριση στο εξωτερικό κυρίως. Που πιστεύετε ότι ευθύνεται αυτό;

G.C Kratsas: Δυστυχώς είναι αλήθεια. Το ελληνικό κοινό για κάποιο λόγο δεν

αποδέχεται την instrumental μουσική όπως θα έπρεπε. Σε σχέση με παλαιότερα πάντως η κατάσταση έχει βελτιωθεί, αλλά έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας.


Rock Da Vinci: Ο δίσκος σας κυκλοφόρησε σε μία εποχή αρκετά περίπλοκη και πρωτόγνωρη για όλο τον πλανήτη! Αυτό δεν σας επηρεάζει απαραίτητα, επηρεάζει όπως στην φυσική κοπιά. Ο δίσκος παρόλα αυτά αξίζει να κυκλοφορήσει και σε Βινύλιο και σε CD.

G.C Kratsas: Δεν υπάρχει κάποιο άμεσο σχέδιο για κάτι τέτοιο αυτή τη στιγμή, αλλά δεν αποκλείουμε μια φυσική κυκλοφορία μελλοντικά.

Rock Da Vinci: Περί της επόμενης κυκλοφορίας, που απ’οτι φαίνεται δεν θα αργήσει. Έχετε σκεφτεί καθόλου να πειραματιστείτε εντονότερα με την Έθνικ μουσική; Πέραν του Ούτι η κάποιο αντίστοιχο πολίτικο μουσικό όργανο?

G.C Kratsas: Η επόμενη κυκλοφορία θα είναι κάτι αλλιώτικο που πιστεύω θα εκπλήξει ευχάριστα τους ακροατές μας. Η αισθητική που πλάθουμε είναι πολύ ιδιαίτερη και διαφορετική από ότι έχουμε κάνει ως τώρα. Σίγουρα αυτό θα φέρει και τροποποιήσεις στη μουσική μας φαρέτρα.

Rock Da Vinci: Θα κάνω μία παρένθεση εδώ και θα αναφερθώ στην 1η στιχουργική απόπειρα της Mora στο Clockwork Giant. Σύντομο στιχουργικά. Τι οδήγησε στο να χρησιμοποιηθούν κάποιες φωνητικές εκφράσεις , οι οποίες έχουν λίγο την Σουμεριακή σημασία αλλά και το όλο επιβλητικό Feeling μία Horror ταινίας. Πως προέκυψε αυτό το περιεχόμενο, θέλατε να υπάρξει κάποια έκφραση της φωνής?

G.C Kratsas: Η Mora άφησε το στίγμα της στο άλμπουμ, παίζοντας καθοριστικό ρόλο ακόμα και με μια φαινομενικά αμελητέα συμβολή.
Το μικρό στιχουργικό αυτό μέρος είναι το μοναδικό σε έναν καθ' όλα instrumental δίσκο, κάτι που του προσδίδει ακόμη περισσότερο ενδιαφέρον και μυστήριο. Περιγράφει σε μια στιχομυθία όλη τη δύναμη του κεντρικού ήρωα της ιστορίας, με απαράμιλλη ένταση και γλαφυρότητα. Ήταν μια δική της έμπνευση και σηματοδοτεί μια ολοκληρωμένη συνεργασία για ότι μέλλει γενέσθαι.

Rock Da Vinci: Ερώτηση αποκλειστικά στον Γιώργο. Κατά καιρούς βλέπουμε ότι άρχισες να δίνεις κάποιες ενορχηστρώσεις προς κάποιες εταιρείες που είναι χορηγοί σε διάφορες σειρές, αν δεν κάνω λάθος. Πως αισθάνεσαι που έχει αρχίσει να γνωστοποιείται η μουσική σου στο εξωτερικό;

G.C Kratsas: Είναι ωραίο που η συμφωνική μουσική ανοίγει νέες προοπτικές σε κάτι πέρα από το μέταλ και όσο περισσότερο εξελισσόμαστε μουσικά τόσο προοδευτικότερη και ανανεωμένη θα προκύπτει και η μέταλ

Rock Da Vinci: Στις συνθέσεις σας γενικότερα βλέπω ότι επιλέγετε να κινηθείτε τελείως , “κινηματογραφικά/Ορχηστρικά”. Αυτό ισχύει εξ’ αρχής είτε ως Manhattan Project είτε ως G.C Kratsas. Πως και δεν επιλέξατε να βάλετε κάποιον τραγουδιστή στο συγκρότημα; Εννοώ πως υπάρχουν ιδέες, άτομα έμπιστα κ.ο.κ

G.C Kratsas: Είχαμε συνεργαστεί στο παρελθόν με τον εξαίρετο και ταλαντούχο
φίλο μας, τον Γιάννη των Beast In Black, ο οποίος δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Και τώρα με τη Mora, που όπως είπα και προηγουμένως το Clockwork Giant σηματοδοτεί την έναρξη μιας εκτενούς συνεργασίας. Αυτοί οι δύο είναι και οι μόνοι που μπορούν να υλοποιήσουν αυτό που έχουμε στο μυαλό μας. Οι εκλεκτοί της καρδιάς μας μπορεί κανείς να πει. Πέρα από αυτό δίνουν και τη δική τους πινελιά και διοχετεύουν την 
καλλιτεχνική τους προσωπικότητα στο εγχείρημα μας, επομένως οποιαδήποτε φωνητική προσθήκη θα υπάρξει μελλοντικά θα είναι με κάποιον από αυτούς του δύο.

Rock Da Vinci: Υπάρχει περίπτωση ο δίσκος σας να επανακυκλοφορήσει μέσω κάποιου Label, τι μας επιφυλάσσει το μέλλον του συγκροτήματος;

G.C Kratsas: Αυτό δεν μπορώ να το απαντήσω με σιγουριά. Έχουμε επιλέξει για την ώρα να κινούμαστε χωρίς κάποιο δισκογραφικό συμβόλαιο, κυρίως γιατί το ύφος που πρεσβεύουμε δεν κινείται πολύ δισκογραφικά. Και στην παρούσα φάση είναι καλύτερο για εμάς να έχουμε τον πλήρη έλεγχο του υλικού μας. Αυτό φαίνεται και από άλλους καλλιτέχνες που ακολουθούν παρόμοια μονοπάτια, όπως ο Jason Richardson, Polyphia, Plini κλπ. Όλοι τους είναι independent artists. Πάντως είμαστε θετικοί, δεν αποκλείουμε τίποτα ελπιδοφόρο και beneficial και ίσως κάποια στιγμή να το κυνηγήσουμε. Να σημειώσω δηλαδή ότι δεν είμαστε κατά της όποιας δισκογραφικής εταιρείας, ίσα ίσα το υποστηρίζουμε.

Rock Da Vinci: Τώρα στα πλαίσια του Covid , ετοιμάζετε κάτι καινούργιο, παραμένετε σε κάτι δικός σας ο καθένας, σε τι φάση βρίσκεστε αυτήν την περίοδο;

G.C Kratsas: Ετοιμάζουμε σιγά σιγά το έδαφος για τη νέα μας κυκλοφορία. Ήδη έχουμε αρχίσει να συνθέτουμε, να ρίχνουμε ιδέες στο τραπέζι. Είναι μια πολύ όμορφη διαδικασία, δημιουργική, καθώς όπως είπα οδεύουμε σε κάτι νέο και πολύ αλλιωτικό από ότι μας έχετε συνηθίσει και είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι με το potential του υλικού που γεννιέται.

Rock Da Vinci: Παιδιά σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τον πολύτιμο χρόνο σας, ανυπομονώ να δω την μουσική σας σε κάποιο Video Game επίσημα η σε κάποια ταινία. Θα χαρώ πολύ να ανταμώσουμε και από κοντά επίσης παίδες. Ο τελευταίος λόγος για το κλείσιμο της συνέντευξης ανήκει σε εσάς.

G.C Kratsas: Ευχαριστούμε πολύ για το βήμα του λόγου και αυτήν την ενδιαφέρουσα συνέντευξη.


Youtube Channel: 


Για το Rock Da Vinci,
Συνέντευξη: Φαν Βαλ Νουέβο
Επεξεργασία εικόνων Promo: Σίσσυ Δαφ.

Δείτε Επίσης:





Σχόλια