- Λήψη συνδέσμου
- X
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
- Άλλες εφαρμογές
Αναρτήθηκε από
Fan Val Nuevo
την
- Λήψη συνδέσμου
- X
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
- Άλλες εφαρμογές
"I think dystopian futures are also a reflection of current fears."
~ Lauren Oliver ~
Η επιστροφή στην ενεργό δράση μιας εκ των μεγαλύτερων συγκροτημάτων της death σκηνής και όχι μόνο, είναι γεγονός. Οι Arch Enemy, 5 χρόνια μετά την επιτυχία του Will To Power, γυρίζει στον τόπο του εγκλήματος με το νέο album ονόματι Deceivers.
25 χρόνια από την ίδρυση της μπάντας, ο Michael Ammot και η παρέα του έχουν κατακτήσει τη metal σκηνή, όντας πλέον μια τεράστια εμπορική δύναμη με αυξανόμενη δημοτικότητα, σε κλίμακα εκατομμυρίων fans και κατακτώντας υψηλές θέσεις σε charts και lineups φεστιβάλ.
Εντωμεταξύ, η τραγουδίστρια Alissa White-Gluz έκανε σκληρή δουλειά για να καθιερωθεί ως αξία διάδοχος της Angela Gossow. Ως μια fromtwoman που προσομοιάζει καλύτερα το μοτίβο μιας περσόνας, το προφανές της χάρισμα και η ευελιξία στη φωνή, διασφάλισε ότι τόσο το War Eternal (2014) όσο και το Will To Power (2017), προσέλκυσε εκατομμύρια fans τοποθετώντας τη μπάντα στα μεγάλα σαλόνια της metal σκηνής.
Το Deceivers αποτελεί τον 11ο δίσκο της μπάντας, παραγωγής Century Media Records και περιλαμβάνει 11 κομμάτια με συνολική διάρκεια 45 λεπτών. Οπότε μη χρονοτριβούμε, let the review begin.
Handshake with hell: Εισαγωγάρα με riff του Michael Ammot, ένα από τα καλύτερα guitar intro που έχω ακούσει. Το τραγούδι αυτό μοιάζει να είναι το ορόσημο του album. Φοβερά clean vocals από την Alissa, ένα εκ των πιο αξιοσημείωτων στοιχείων του τραγουδιού. Την είχαμε ξανά ακούσει στο Will To Power να κάνει τα πρώτα της βήματα στον συνδυασμό clean vocals και μη, στο Reasons To Believe, αλλά αυτό είναι το κάτι άλλο. Το τραγούδι ξεχειλίζει ένταση, δυναμισμό και heavyness. Η θεματολογία σχετίζεται με τους πειρασμούς και τις αμαρτίες των ανθρώπων, προσομοιάζοντας την κόλαση που ζούμε στην καθημερινότητα μας. Ιδιαίτερη προσοχή για να καταλάβει κανείς το νόημα είναι το σημείο που λέει "In the end, we only reap what we have sown". Ελληνιστί, στο τέλος ό,τι έσπειρες θα θερίσεις, κάνοντας νύξη για τα λάθη και τις αμαρτίες που μας οδηγούν πολλές φορές στη καταστροφή.
Deceiver, Deceiver: Πρώτο single το οποίο κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2021, που συνοδεύτηκε, όπως πάντα, από video clip. Το video ξεκινάει με την Alissa να περπατάει, λίγο πριν ξεκινήσει το απόλυτο χάος από τον Daniel Erlandsson. Top of the top drum intro. Τι να λέμε τώρα; Ο τύπος είναι από τους πιο underrated drummers που υπάρχουν αυτή τη στιγμή. Φανταστικό performance, καθ’ όλη τη διάρκεια του τραγουδιού. Αψεγάδιαστος με τη ταχύτητα και το ρυθμό να μένει αναλλοίωτη. Το riff του κομματιού είναι ένα κλασσικό riff Arch Enemy, με έναν ίσως πιο κοφτό τόνο. Το αξιοσημείωτο μέρος του τραγουδιού είναι το breakdown λίγο πριν το ρεφρέν, που κάλλιστα θα μπορούσε να μπει σε κάποιο try not to headbang challenge. Ατμοσφαιρικό ρεφρέν με κολλητικούς στίχους "Deceiver, deceiver... My head still spinning from your Judas kiss". Mε λίγα λόγια οι Arch Enemy τα έσπασαν για μια ακόμη φορά στο πρώτο τους single, προδιαθέτοντας μας θετικά για τη συνέχεια.
In The Eye of The Storm: Τελευταίo single πριν τη κυκλοφορία του δίσκου. Εννοείται πως συνοδεύτηκε από video clip το οποίο ήταν πιο κινηματογραφικό από τα υπόλοιπα με φανταστικά και καλοστημένα VFX, ηθοποιούς και τα συναφή. Το εν λόγω video clip είναι σκηνοθεσίας Mirko Witzki και η επιμέλεια των VFX είναι του Sebastian Sleg. Αυτό που μου κίνησε το ενδιαφέρον είναι η Thrash Metal χροιά και κυρίως μια χροιά Slayer, ειδικά στο intro. Αρκετά ατμοσφαιρικό, κυρίως στο ρεφρέν, γεγονός το οποίο εμένα μ ‘αρέσει καθώς δίνει μια διαφορετική υπόσταση στο τραγούδι. Αλλά πέρα από αυτό, δεν υπάρχει κάτι άλλο μεμπτό προς σχολιασμό.
Τhe Watcher: Ένα κομμάτι που κυκλοφόρησε ως official video, την ίδια μέρα με τη κυκλοφορία του album, και απεικονίζει σκηνές από την επική συναυλία τους στο φετινό Wacken δείχνοντας όλη τη πορεία του συγκροτήματος από τα παρασκήνια έως τη σκηνή καθώς και τις καλύτερες στιγμές κατά τη διάρκεια του live. Εντάξει, τι πρέπει να ζήσανε οι fans εκείνη τη μέρα; Απίστευτα σκηνικά. Ένα εισιτήριο για το Wacken αξίζει κάθε cent και αυτό το βίντεο είναι μια απόδειξη αυτού. Φοβερό τραγούδι με ταχύτητα στο verse και ατμοσφαιρικό ρεφρέν. Κλασσικό Arch Enemy, ευχάριστο για τα αυτιά του μέσου μεταλλά, αλλά τίποτα παραπάνω.
Poisoned Arrow: Σ’αυτό το τραγούδι οι Arch Enemy άφησαν τη ταχύτητα και επένδυσαν περισσότερο στην ατμόσφαιρα και στον αργό ρυθμό, δημιουργώντας ένα αρκετά πιασάρικο τραγούδι. Μας αρέσει, το κρατάμε, αν και θυμίζει λίγο Reasons To Believe (2017), χωρίς τα clean vocals.
Sunset Over The Empire: Η εισαγωγή είναι απλά Ε-Π-Ο-Σ. Φανταστικό bass intro από τον Sharlee D'Angelo, με το video clip να δείχνει μια σωρό από ανθρώπινα κρανία και την Alissa να λέει "Welcome to the Apocalypse...the end of days". Kι όντως ήρθε η αποκάλυψη για τους Arch Enemy με ένα επικό κομμάτι στο οποίο το vibe δυστοπικού κόσμου ξεχειλίζει από κάθε τρύπα. Το riff μοιάζει αρκετά με το Deceiver, Deceiver αλλά το αποτέλεσμα και η τελική εκτέλεση είναι διαφορετικά. Πολύ ατμόσφαιρα και σε αυτό το κομμάτι που με καθήλωσε. Το τραγούδι αυτό δείχνει πόσο καλή χημεία έχουν μεταξύ τους τα μέλη της μπάντας. Εδώ είναι κάτι παραπάνω από ξεκάθαρο.
House of Mirrors: Το τραγούδι ξεκινά με ένα ακόμη riff του Ammot που ακολουθεί από κλιμακωτή και αυξανόμενη ένταση των drums καταλήγοντας στο εκπληκτικό vocal range της Alissa. Πολύ κολλητικός ήχος με τον ρυθμό και το ρεφρέν να σου μένουν. Στο βίντεο υπάρχει σημείο οπού μέλη της μπάντας κρατάνε πυρσούς, απεικονίζοντας το οπαδικό κλίμα που θα έχουν τα live τους από εδώ και στο εξής, παίζοντας αυτές τις τραγούδαγες. Μετά το δεύτερο ρεφρέν ακολουθεί το αξιοσημείωτο μέρος του τραγουδιού με δυναμικότατα drums, thrash ήχο που θυμίζει πάλι Slayer και πολύ headbanging, ακολουθούμενο από το solo του Jeff Loomis.
Spreading Black Winds: Οι πειραματισμοί δεν έλειψαν από αυτό το album και το Spreading Black Wings είναι κομμάτι αυτών. Ένα τραγούδι με μεσαίας ταχύτητας ρυθμό, στοιχεία black metal αλλά και με μια μελαγχολικότητα που παραπέμπει σε σκανδιναβική μουσική, χωρίς να λείπουν τα κλασσικά death vocals της Alissa.
Mourning Star: Σε πρώτη φάση να σχολιάσουμε το λογοπαίγνιο. We saw what you got there, Arch Enemy. Έξυπνος όποιος το σκέφτηκε. Το ενός λεπτού και 36 δευτερολέπτων, instrumental κομμάτι, αποτελεί τον πρόλογο του One Last Time. Αργός ρυθμός, αρκετά ατμοσφαιρική χροιά η οποία εκτός από το riff, πλαισιώνεται από ένα καλογραμμένο ambient από πλήκτρα.
One Last Time: Το τραγούδι αυτό παίρνει την προαναφερθείσα μελαγχολικότητα των δύο προηγούμενων τραγουδιών και την ενισχύει στο έπακρο. Άκρως ατμοσφαιρικό τραγούδι με solo που τα σπάνε από τους Michael Ammot και Jeff Loomis. Θα μπορούσαμε να πούμε οτι αυτό το κομμάτι αποτελεί άλλον έναν πειραματισμό καθώς δεν έχουμε συνηθίσει τη μπάντα σε τόσο μελαγχολικούς τόνους.
Exiled From Earth: Ακόμη μια εξαιρετική δουλειά των Ammot και Loomis, με άρτια παιγμένα riffs, solos και αψεγάδιαστες μεταβιβάσεις. Με μια Amon Amarth αισθητική, που βέβαια προσομοιάζει πολύ την αύρα των Arch Enemy, θέλησαν να κλείσουν αυτό το δίσκο, αφήνοντας πίσω συντρίμμια που το μόνο πράγμα που σκέφτηκα όταν τελείωσε ο δίσκος, ήταν να τον βάλω ξανά να παίξει.
Οι Arch Enemy συνεχίζουν να αποδεικνύουν ότι album με album γίνονται καλύτεροι και η χημεία μεταξύ τους γιγαντώνεται. Το Deceivers είναι ένας συνεκτικός, στοχευμένος και άκρως brutal δίσκος. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ο καλύτερος δίσκος με την Alissa White-Gluz στα vocals , καθώς της δόθηκε περισσότερος χώρος να αποδώσει με τις φωνητικές της ικανότητες αλλά και να ενσωματώσει περισσότερα clean vocals στις συνθέσεις των νέων κομματιών , εφόσον η Καναδή μουσικός φημίζεται για την εκπληκτική φωνή της.
Χώρος δόθηκε επίσης και στον συνιδρυτή του συγκροτήματος, David Erlandsson , ο οποίος κατά την ταπεινή μου γνώμη , θεωρώ πως είναι ένας από τους πιο ικανούς drummer της Melodic Death Metal σκηνής.
Άλλο στοιχείο που ξεχωρίζει αυτό το album είναι ότι έδωσαν βάση σε πιο ατμοσφαιρικά στοιχεία στα τραγούδια , χωρίς να λείπει το brutal και το "Βαστάτε Τούρκοι τ ‘άρματα" στοιχείο. Όλα άρτια συνδεδεμένα μεταξύ τους με πολύ καλές εναλλαγές όχι μόνο τραγούδι με τραγούδι αλλά και μέσα σε αυτά.
Συγκρίνοντας αυτό το δίσκο με το Will To Power (2017), με μια πρώτη σκέψη θα πω ότι το Deceivers ήταν καλύτερο, παρότι περιλάμβανε τέρατα με γιγαντιαία επιτυχία όπως το The World Is Yours και το The Eagle Flies Alone.
Το νέο τους πόνημα έχει πιο πολύ βάθος, επιτυχημένους πειραματισμούς και καλύτερα τραγούδια στο σύνολο. Οπότε από το προηγούμενο δίσκο παρατηρήθηκε μια άνοδος, στην οποία η μπάντα μας έχει συνηθίσει.
Να αναφέρουμε ότι το φθινόπωρο, οι Arch Enemy θα βρίσκονται σε ευρωπαϊκή περιοδεία με τους Behemoth με τίτλο The European Siege 2022, ενώ ως Special Guests θα έχουν μαζί τους Carcass και τους Unto Others.
Οι Σουηδοί Melodic Death Metal Αναρχικοί , αναμένεται να ανυψώσουν τις μαύρες σημαίες τους και στην Ελλάδα εφόσον είναι γνωστό πως οι Arch Enemy , αγαπάνε το Ελληνικό κοινό , εξάλλου δεν είναι τυχαίο για το πόσες φορές έχουν επισκεφθεί την χώρα μας! Αναμένουμε λοιπόν με ελπίδες για το έτος 2023 και γιατί όχι να μην τους δούμε , στο επόμενο Release Athens Festival.
Λέτε? Who Knows? Μέχρι τότε , απολαύστε το νέο πόνημα των Arch Enemy.
Deceiver, deceiver , Not one thing about you I will miss
The European Siege 2022
Sept. 27, 2022 – Dublin, IE @ Olympia Theatre
Sept. 29, 2022 – Glasgow, UK @ O2 Academy Glasgow
Sept. 30, 2022 – Manchester, UK @ O2 Apollo
Oct. 1, 2022 – Birmingham, UK @ O2 Academy Birmingham
Oct. 2, 2022 – London, UK @ O2 Academy Brixton
Oct. 4, 2022 – Paris, FR @ Le Zénith
Oct. 5, 2022 – Toulouse, FR @ Le Bikini
Oct. 7, 2022 – Lisbon, PT @ Coliseu de Lisboa
Oct. 8, 2022 – Madrid, ES @ Palacio Vistalegre
Oct. 9, 2022 – Barcelona, ES @ Palau Sant Jordi
Oct. 11, 2022 – Lyon, FR @ Le Radiant
Oct. 12, 2022 – Milano, IT @ Alcatraz
Oct. 14, 2022 – Berlin, DE @ Columbiahalle
Oct. 15, 2022 – Prague, CZ @ Tipsport Arena
Oct. 16, 2022 – Budapest, HU @ Barba Negra
Oct. 18, 2022 – Vienna, AT @ Gasometer
Oct. 19, 2022 – Katowice, PL @ Spodek
Oct. 21, 2022 – Ludwigsburg, DE @ MHP Arena
Oct. 22, 2022 – Den Bosch, NL @ Mainstage Brabanthallen
Oct. 23, 2022 – Brussels, BE @ Forest National
Oct. 25, 2022 – Zurich, CH @ Samsung Hall
Oct. 26, 2022 – Frankfurt, DE @ Jahrhunderthalle
Oct. 28, 2022 – Munich, DE @ Zenith
Oct. 29, 2022 – Düsseldorf, DE @ Mitsubishi Electric Halle
Oct. 30, 2022 – Hamburg, DE @ edel-optics.de Arena
Oct. 31, 2022 – Gothenburg, SE @ Partille Arena
Nov. 2, 2022 – Helsinki, FI @ Ice Hall
Nov. 4, 2022 – Stockholm, SE @ Annexet
Nov. 5, 2022 – Copenhagen, DK @ Forum
Nov. 6, 2022 – Oslo, NO @ Sentrum Scene
Βαθμολογία: 85%
Για το Rock Da Vinci,
Δημήτρης Μαδέλης
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Comments