Μία συναυλία για φιλανθρωπικό σκοπό στην υγεία του David Prudent

ORIA - Sublimation(s) (Album Review)

"Τα ξυράφια πονάνε, τα ποτάμια έχουν λάσπες, το οξύ αφήνει σημάδια, τα δηλητήρια φέρνουν σπασμούς, τα όπλα δεν είναι νόμιμα, οι θηλιές ξεχειλώνουν, το αέριο μυρίζει απαίσια. Καλύτερα, τελικά, να ζήσεις."

~ Dorothy Parker ~ 

Η τραγική ειρωνεία μίας πραγματικότητας που ενίοτε επιδείκνυε την δύναμη της , μα αυτή ήταν μονάχα μία ένδειξη ντεμέκ εξέλιξης ενώ στην πραγματικότητα ήταν μονάχα καταστροφή για τον όλο πλανήτη. Αυτόν τον προβληματισμό περιγράφουν μέσα από τα κομμάτια τους , οι Θεσσαλονικείς Oria , μία μπάντα που κανείς θα τους αποκαλούσε Nu/Groove Metal με κύρια επιρροή στους Gojira,Slipknot και Tool μίας και αποτελείται από μέλη του Tribute Band explosia (Το γνωστό κομμάτι των Γάλλων Βετεράνων από τον δίσκο "L'Enfant Sauvage του 2012 και ο τίτλος σημαίνει "Ένα αγρίμι στην πόλη" τίτλος που έγινε και ταινία). Ιδρύθηκαν το 2018 και από τότε αφοσιώθηκαν στην σύνθεση των κομματιών τους, δίνοντας στην δημοσιότητα το Debut Full Length τους με τίτλο "Sublimation(s)" , αυτό το φαινόμενο θα αναλύσουμε παρακάτω.

Ένα ατμοσφαιρικό ξεκίνημα αποτελεί το κομμάτι "limitless Insanity" έχοντας ένα πολύ ωραίο τεχνικό παίξιμο τυμπάνων που απ'ότι φαίνεται σε αυτό πειραματίστηκαν, όπως και με τα ηχητικά εφέ πίσω. Αυτό με έκανε να νοσταλγήσω την ιδέα εισαγωγής του δίσκου "Black Nova" των Dagoba στο κομμάτι Tenebra. Φαίνεται πως το χαρακτηριστικό ριφ των Gojira είναι ουσιαστικά και το Μοτίβο τους που περιέχει και μία παραλαγή δικής τους έμπνευσης. Η χροιά συνοδεύει το ογκώδες σύνολο της κιθάρας όπως και το μπάσο που σταθεροποιεί πολύ σωστά με τις έξυπνες μετατροπές ήχου ξεκινώντας από το πιο γκρουβάτο και καταλήγοντας στο πιο Before I Forget ύφος , με τον βρώμικο ήχο της κιθάρας να κάνει συνεχείς αλλαγές σαν διακεκομμένη γραμμή, τα τύμπανα να γίνονται πιο επιβλητικά και η φωνή του Λεωνίδα να γίνεται ταίρι των δεύτερων φωνητικών του Στέφανου , θεωρώ πως είναι ένα ωραίο ξεκίνημα για να σου κινήσει το ενδιαφέρον για να ακούσεις την συνέχεια.

Template Of Nothingness εδώ θα πω πως έχουμε ένα Classic ξεκίνημα μεταξύ Groove & Progressive όπου με γυρνάει στο "From Mars To Sirius" , μαζί με τα επιβλητικά ηχοχρώματα που ακολουθούν πίσω , τα οποία μαζί δίνουν μία ξεχωριστή νότα , η οποία αφενός είναι όμοια αλλά αποτελεί μία διαφορετική ερμηνεία. Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι σε κρατάει σε ένταση , παρότι είναι αντιγραφή σε αρκετά σημεία.

Cope εδώ έχουμε ένα πιο Djent ύφος αλλά με χροιά Tool στην φωνή, είναι περίεργο για το πως σκέφτηκαν να συνδυάσουν Alternative Metal με Groove και Djent. Νομίζω πως εάν το ακούσει αυτό το πόνημα ο Maynard Keenan θα νιώσει πολύ ευτυχισμένος. Κάτι που αξίζει να εκτιμηθεί είναι πως το συγκεκριμένο κομμάτι έγινε και βίντεο κλίπ. Κλείνω την παρένθεση και συνεχίζω με την γκρούβα που υπάρχει στις κιθάρες, εδώ διαπιστώνουμε ποικιλία ήχων από πιο Γκρούβα, σε πιο εμπορικό ήχο κ.ο.κ

Flisvus και όπως λέει ο τίτλος ξεκινάει πολύ μελωδικά και πράγματι αυτό φαίνεται από το μπάσο και την ελαφριά μελωδία που δίνει στην αρχή ο ήχος των πλήκτρων, πράγμα που μου θυμίζει το Born In Winter , γιατί ουσιαστικά αυτό σημαίνει Φλοίσβος. Με εντυπωσιάζουν οι διφωνίες που είναι τόσο αρμονικές και από το πουθενά γίνεται πιο δυνατό καθώς δίνει ένα βαθύ Growl και κεφάλια πάνω-κάτω!!! Είναι ουσιαστικά 3 κομμάτια σε ένα.... Ένα πιο μελωδικό, πιο ατμοσφαιρικό και πιο εκρηκτικό. Πολύ εντυπωσιακό το συγκεκριμένο κομμάτι καθώς το μπάσο σε γοητεύει πάρα πολύ κρατώντας και έναν πιο Jazz/Funky χαρακτήρα!

The Weight Of Uncertainity εδώ ακούει κανείς μία εισαγωγή φιλοσοφίας του Flying Whales , αλλά σε πιο Post rock ύφος και πιο ταξιδιάρικο, κάτι που σου κινεί το ενιαφέρον γιατί για αυτούς είναι ίσως ένα Challenge και πρόκειται για ένα κομμάτι Instrumental και στα τύμπανα μου θυμίζει το King Me των Lamb Of God στο πιο χαλαρό.

The Demon Beside My Bed , για μένα ίσως το αγαπημένο μου από τον δίσκο, ομολογώ πως εδώ υπάρχει το ύφος του Set To Fail των Lamb Of God  ενώ αλλάζει η δομή του ήχου και γίνεται πιο μελωδικό σαν αυτήν των Opeth στο αγαπημένο Demon Of The Fall (Εύγε). Εδώ θα πω πως ο τίτλος του κομματιού, προσωπικά εμένα μου φέρνει στο μυαλό, το Concept του "Nightmares On Elm Street" του Freddy Krueger , με το παιδί που κοιμάται και έρχεται στον ύπνο του ο δαίμονας η κάποια Μόρα που θα μπορούσε να'ταν και ο ίδιος ο φόβος του. Παρότι είναι κλισέ το φινάλε , σε ξεσηκώνει καλά.

Regret The Fall Drum Intro στο πιο τεχνικό και πιο Blues όπου αρμονικά μπαίνει η κιθάρα φέρνοντας κατά νου το The Gift Of Guilt , με ωραίες εναλλαγές και ριφς που αλλάζουν και απ'αυτό ελαφρώς νοσταλγώ το "Sweet Dreams", το Cover του Marilyn Manson με ένα φινάλε όπου οι φωνές έδωσαν ρεσιτάλ σαν να βρίσκεται σε παράσταση και να τελειώνει όλο αυτό με μία ωραία ακουστική κιθάρα!!

Fed To The Wrong ξεκινάει σε πιο In Your Face ύφος ξερά και με επιβολή στο να ξεκινήσει ένα Mosh Pit με τείχους και ότι άλλο βρεις μπροστά σου, είναι σίγουρα χύμα συνθετικά αλλά σε ξεσηκώνει στα παράξενα χτινιαρίσματα της κιθάρας που ακούγονται σαν εξάτμιση μηχανής! Ένα σύντομο κομμάτι που θα έλεγα πως θα ήταν και ένα πιο Hardcore Punk κομμάτι.

Blame Yourselves Κομμάτι που ξεκινάει σε πιο SOAD ύφος , καθώς η κιθάρα μου φέρνει στο μυαλό το Spiders , η οποία αλλάζει στην πορεία και όσο χαμηλώνει δίνεται βαρύτητα στον ήχο του μπάσου που ακούγεται πιο Massive. Ένα αρκετά σκοτεινό τραγούδι που σου δημιουργεί μία έκρηξη από την οποία αντιλαμβάνεται κανείς πως ενώ η ακουστική κιθάρα δίνει έναν πιο μπαλαντοϊδή χαρακτήρα , ξαφνικά αλλάζει μέσω της ηλεκτρικής κιθάρας και εκεί ξεκινάει το σάλτο! Τα τύμπανα ακούγονται πιο επιβλητικά, με την κάσα να παίρνει φωτιά μαζί με την κιθάρα ταυτόχρονα καθώς αλλάζει το μπάσο σε πιο γρήγορο και Μπουμ ξεκινάει το ριφ να δίνει κλίμακες στα ύψη!!! Break στην κιθάρα, ακούγονται τύμπανα και φωνή που κατανοείται το συναίσθημα της οργής και τα κρουστά σε πιο Jungle ακούγονται πόδια και παλαμάκια ρυθμικά δίνοντας κάτι τόσο άρρωστο , που μου θυμίζει το Debut των Slipknot! SO SICK!

Τίτλοι τέλους με το Violated , με ηχητικά εφέ που έχουν Ανατολίτικο χαρακτήρα , με μία κιθάρα να κατευθύνεται σε πιο Έθνικ μονοπάτια με συνοδό το μπάσο που κρατάει τον ρυθμό και αυθόρμητα τα τύμπανα δίνουν την φιλοσοφία του Vacurity και κάπως έτσι αλλάζει το ύφος σε κάτι πιο μελωδικό ενώ συχνά αλλάζει το ηχόχρωμα και γίνεται πιο επιβλητικό, πιο έντονο σαν να δίνεται η αίσθηση ότι χτυπιέται ο παλμός μαζί με τον εγκέφαλο σου. 

Εδώ παρατηρούμε ότι κυριαρχεί ο Progressive χαρακτήρας σε πιο σταθερό ήχο που κατά διαστήματα θα προσέξετε ότι ακούγονται κραυγές και ενώ τελειώνει το κομμάτι καθώς περνάνε τα δευτερόλεπτα, επικρατεί μία έκπληξη σε ένα Hidden Track που λειτουργεί σαν Outro όπου εκεί τα πλήκτρα δίνουν και έναν Horror χαρακτήρα σαν να τελειώνει ένα Trailer με Creepy ήχο. 

Προσωπικά η ένσταση μου αφορά τις μακράς διάρκειας εισαγωγές , θεωρώ ότι θα έπρεπε να ελαττώσουν τις δομές και να κρατήσουν λιγότερη διάρκεια στα Tempo έτσι ώστε να υπάρχει ισορροπία μεταξύ φωνής,ρυθμού και Tempo, για μένα είναι η μοναδική ένσταση μου όσον αφορά το όλο σύνολο.

Συνολικά έχουμε έναν δίσκο που ως πρώτη καλή εντύπωση σε προκαλεί στο έπακρο, έχει πολλαπλή σειρά ήχων , με ωραίο πειραματισμό, ποικλία φωνητικών που δεν βαριέσαι με μία ελαφρά ωριμότητα που θα γοητεύσει κάποιον που του αρέσουν τα παράξενα ακούσματα, πιστεύω πως εάν βάλουν κάτω τις επιρροές τους, θα τα πάνε εξαιρετικά στην επόμενη κυκλοφορία τους. 

Δεν παραμελείται σαφώς το γεγονός ότι αυτό που άκουσα, δεν με κίνησε, απ'εναντίας με κίνησε και πολύ μάλιστα προκαλώντας γοητεία με την ποικιλία ήχων αλλά έχοντας ως πρωταρχική βάση τους Gojira , κάτι που φαίνεται έντονα είναι η αγάπη των μελών στο συγκεκριμένο συγκρότημα. 

Ένα μεγάλο μπράβο σε όλη την ομάδα, στο εξαιρετικό γραφιστικό κομμάτι που μετράει πολύ και θαρρώ να πω πως αυτή η μπάντα εάν Διορθώσει 2-3 πραγματάκια/λεπτομέρειες, θα φτάσει πολύ-πολύ ψηλά γιατί έχει προοπτικές , αυτή λοιπόν είναι η πρόταση που κάνω για τον κάθε λάτρη του Extreme/Experimental ήχου. 

Αυτοί είναι λοιπόν οι Oria, ένα συγκρότημα με πληθώρα ακουσμάτων και ωραία μπλεγμένο με έξυπνες πινελιές που είναι πολύ καλά ισορροπημένες! Εύγε στην χώρα μας που'χει τόσα πολλά διαμάντια που αξίζουν , αλλά δεν έχουν βγει στην επιφάνεια και παραμένουν στην αφάνια! 

Χαίρομαι αφάνταστα που φέτος η Ελληνική σκηνή βγάζει διαμάντια που αξίζει να ακουστούν και να προωθηθούν , ειδικά από την αγαπημένη συμπρωτεύουσα, την Θεσσαλονίκη! Covid Lockdown Loading και ευκαιρία να λιώσουμε νέους ήχους και μουσική! Είναι μία ευκαιρία να μάθει ο κάθε ακροατής και μία καινούργια μπάντα και όχι να ακούει τα Classic!

Support Greek Metal Scene!!!

Βαθμολογία: 80/100

Connect with us on: 

Facebook: https://www.facebook.com/oriabandoffi... 

Instagram: https://www.instagram.com/oria.band/

Stream "The Demon Beside My Bed" and support us on: 

Spotify: https://open.spotify.com/album/1wK0D9... 

Apple Music/Itunes: https://music.apple.com/us/album/the-... 

Bandcamp: https://oria.bandcamp.com/track/the-d... 

Soundcloud: https://soundcloud.com/oria-band/the-...

Για το Rock Da Vinci,

Φαν Βαλ Νουέβο


 

Σχόλια